Algeme Voorwaarden B2B

Ces clauses sont en néerlandais. Chaque partie déclare maîtriser cette langue suffisamment pour comprendre les clauses. These conditions are in Dutch. Every party understands this language enough to understand the conditions. Diese Bedingungen sind in Niederlandisch. Jede Vertragspartei versteht diese Sprache und damit die Bedingungen ausreichend.

1. Algemeen

1.1. Definities

De Dienstverlener biedt bij bedrijven (i.e. de Klant) een personal trainingsconcept aan onder begeleiding van gekwalificeerde trainers voor personeel op de werkvloer van externe bedrijven (i.e. de Deelnemers).

Onder de “Dienstverlener” wordt SPORT FACILITY BIZ verstaan. De heer Lawrence Donkor (BTW BE0773.318.147) biedt zijn Producten en Diensten aan onder de commerciële naam SPORT FACILITY BIZ. Hij is het eerste aanspreekpunt van de Klant.

Onder de “Klant” wordt de andere partij verstaan, die een beroep doet op de Diensten van de Dienstverlener, of Producten van hem afneemt. De Klant betreft een professionele B2B partij, die zijn diensten uitoefent als natuurlijke persoon dan wel in de vorm van een rechtspersoon.

Onder “Deelnemers” worden de personen tewerkgesteld door/bij de Klant verstaan.

Onder “Diensten” wordt de bedrijfscoaching en o.m. kennismakings- en trainingssessies verstaan.

Meer in het bijzonder wordt onder “Kennismakingsessie” de eerste les die wordt aangeboden aan de (Deelnemers van) de Klant na totstandkoming van de Overeenkomst verstaan.

Meer in het bijzonder worden onder “Trainingssessies” de begeleide en ondersteunende lessen die door de Dienstverlener worden aangeboden aan de (Deelnemers van de) Klant verstaan. De Dienstverlener voorziet het trainingsmateriaal.

De Kennismakings- en Traingingssessies worden uitgevoerd op een vooraf met de Klant overeengekomen (fysieke) locatie.

Onder “Producten” worden de voedingssupplementen verstaan die tegen een vergoeding van de Dienstverlener kunnen worden afgenomen door de Klant en/of de Deelnemers.

De Dienstverlener biedt verschillende pakketten aan: cue, reward, routine en habit:

  • Cue: omvat 1 trainingssessie per week – gedurende 3 maanden;
  • Reward: omvat 1 trainingssessie per week – gedurende 6 maanden;
  • Routine: omvat 2 trainingssessies per week – gedurende 3 maanden;
  • Habit: omvat 2 trainingssessies per week – gedurende 6 maanden.

Onder “Overeenkomst” wordt de overeenkomst verstaan waarbij de Klant intekent op één van de pakketten die door de Dienstverlener worden aangeboden. Onderhavige algemene voorwaarden en de huisregels, alsook eventueel overeengekomen specifieke voorwaarden maken een integraal deel uit van de Overeenkomst.

1.2. Algemeen

1.2.1. Deze algemene voorwaarden, die een integraal deel uitmaken van de Overeenkomst, zijn van toepassing op alle Diensten, Kennismakings- en Trainingssessies, Producten, aanbiedingen, offertes, opdrachten en enige andere overeenkomsten tussen de Dienstverlener en de Klant.

Bij een eventueel conflict tussen onderhavige algemene voorwaarden en (andere) specifieke voorwaarden die in de Overeenkomst zijn overeengekomen, zullen de specifieke voorwaarden voorrang hebben.

1.2.2. Deze algemene voorwaarden hebben voorrang op eventuele voorwaarden van de Klant. Behoudens andersluidende en uitdrukkelijke schriftelijke overeenkomst, zijn alle Diensten bijgevolg afgesloten onder de hierna vermelde bedingen en voorwaarden.

1.2.3. De Dienstverlener houdt zich het recht voor om deze algemene voorwaarden, met uitzondering van de bepalingen van artikel 2 inzake de duur, verlenging en ontbinding van de Overeenkomst en artikel 4 inzake de tarieven en betalingsvoorwaarden te allen tijde te wijzigen, aan te passen, uit te breiden of in overeenstemming te brengen met nieuwe wet- en regelgeving. De Dienstverlener dient de Klant hiervan niet voorafgaand op de hoogte te stellen. Wijzigingen zullen steeds op de website (https://sportfacility.be/) worden gepubliceerd.

Bij wijzigingen aan de bepalingen van artikel 2 inzake de duur, verlenging en ontbinding van de Overeenkomst en artikel 4 inzake de tarieven en betalingsvoorwaarden zal de Dienstverlener de Klant minstens één (1) maand vóór de ingang van de gewijzigde voorwaarden hiervan schriftelijk op de hoogte stellen. De Klant heeft de mogelijkheid om de Overeenkomst kosteloos te beëindigen binnen de maand na kennisgeving van de gewijzigde voorwaarden. Bij gebrek aan tijdige opzegging zal de Overeenkomst onder de aangekondigde gewijzigde voorwaarden worden verdergezet.

2. Aanvang, duur en ontbinding/opzegging van de overeenkomst

2.1. De Overeenkomst komt pas tot stand op het moment dat de Klant het samenwerkingscontract ondertekent, dan wel eerder een schriftelijk akkoord (bijv. per e-mail of Whatsapp) verleent. Vanaf dat ogenblik gaat de Klant een bindende overeenkomst aan.

2.2. De Overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde duur: hetzij voor drie maanden (cue of routine) of zes maanden (reward of habit).

2.3. Na de totstandkoming van de Overeenkomst wordt binnen de week een Kennismakingssessie ingepland.

Zowel de Klant als de Dienstverlener heeft de mogelijkheid om binnen de 7 dagen na de eerste Kennismakingssessie met onmiddellijke ingang, kosteloos en zonder opgave van reden de Overeenkomst te beëindigen. De opzegging dient steeds schriftelijk te gebeuren. In dat geval wordt de Kennismakingssessie aldus niet aangerekend.

2.4. Na het verstrijken van 7 dagen na de eerste Kennismakingssessie kan de Overeenkomstig niet voortijdig worden beëindigd, tenzij andersluidende overeenkomst tussen de Dienstverlener en de Klant.

2.5. De Overeenkomst kan niet voortijdig worden beëindigd wegens medische redenen van (één van) de Deelnemers, tenzij alle Deelnemers om medische redenen niet zouden kunnen deelnemen.

2.6. De Overeenkomst eindigt van rechtswege bij het verstrijken van de overeengekomen duur.

2.7. De Dienstverlener behoudt zich het recht voor om de bepalingen van onderhavig artikel te wijzigen, met dien verstande dat de Dienstverlener in dergelijk geval de Klant minstens één (1) maand vóór de ingang van de gewijzigde voorwaarden hiervan schriftelijk op de hoogte stellen.

De Klant heeft de mogelijkheid om de Overeenkomst kosteloos te beëindigen binnen de maand na kennisgeving van de gewijzigde voorwaarden.

Bij gebrek aan tijdige opzegging zal de Overeenkomst onder de aangekondigde gewijzigde voorwaarden worden verdergezet.

3. Annulaties en verhinderingen

3.1. Afspraken voor Trainingssessies worden vooraf gemaakt, in samenspraak met de trainer of Dienstverlener. Tenzij anders overeengekomen, vinden de Trainingssessies iedere week op hetzelfde afgesproken tijdstip en locatie doorgang.

3.2. Indien de Klant een geplande afspraak wenst te annuleren of wijzigen, dient hij dit ten minste vierentwintig uur op voorhand telefonisch of schriftelijk (bijv. per e-mail of Whatsapp) aan de trainer of Dienstverlener laten weten. In dergelijk geval is de annulatie kosteloos en zal de Trainingssessie in onderling overleg verplaatst worden naar andere ogenblik dat voor de Klant, Deelnemers en trainer of Dienstverlener past.

3.3. Bij een laattijdige annulering (i.e. binnen de vierentwintig uur) behoudt de Dienstverlener zich het recht voor om de kosten van de sessie in rekening te brengen.

4. Tarieven en betalingsvoorwaardenn

4.1. De tarieven van de aangeboden pakketten en Producten worden geafficheerd op de website (https://sportfacility.be/) en op eerste verzoek meegedeeld aan de Klant. Het gekozen pakket en eraan verbonden tarief worden ook vermeld op de Overeenkomst.

De tarieven van de pakketten zijn als volgt:

  • Cue: € 135/sessie, hetzij € 135/week;
  • Reward: € 120/sessie, hetzij € 120/week;
  • Routine: € 120/sessie, hetzij € 240/week;
  • Habit: € 105/sessie, hetzij € 210/week.

De tarieven zijn steeds exclusief BTW en worden uitgedrukt in Euro.

4.2. De tarieven van de aangeboden pakketten zijn allesomvattend. Het tarief omvat (zonder exhaustief te zijn): de Kennismakings- en Trainingssessies (onverminderd hetgeen in artikel 2.4 hiervoor bepaald), het ter beschikking gestelde trainingsmateriaal (dat eigendom blijft van de Dienstverlener) en vervoersonkosten, met uitzondering van extra Diensten of Producten die de Klant zou vragen.

De Dienstverlener verbindt zich ertoe om de Klant steeds op voorhand te verwittigen van eventueel bijkomende kosten vooraleer deze worden gemaakt en aangerekend.

4.3. De Dienstverlener zal haar Diensten en Producten maandelijks aan de Klant aanrekenen d.m.v. een factuur.

Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, zijn alle facturen betaalbaar binnen een termijn van dertig kalenderdagen na de datum van verzending.

Indien de Klant niet akkoord gaat met de factuur, dient hij deze op straffe van verval van recht binnen de acht kalenderdagen na datum van verzending schriftelijk en gemotiveerd te protesteren.

4.4. Bij gebrek aan betaling binnen de voorziene betalingstermijn, is de Klant vanaf de vervaldag van de factuur van rechtswege en zonder ingebrekestelling een nalatigheidsinterest verschuldigd berekend aan het tarief zoals voorzien in de Wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties en een forfaitaire schadevergoeding gelijk aan tien procent van de hoofdsom, onverminderd het recht van de Dienstverlener om in geval van gerechtelijke invordering eveneens de gehele gerechtskosten op de Klant te verhalen.

Tevens heeft de Dienstverlener in dergelijk geval het recht om, zonder ingebrekestelling, hetzij de uitvoering van haar dienstverlening te schorsen tot op het ogenblik dat alle verschuldigde bedragen integraal betaald zijn, hetzij de Overeenkomst met de Klant met onmiddellijke ingang te beëindigen. De Dienstverlener is niet aansprakelijk voor de schade die zou kunnen voortvloeien van haar dienstverlening of de beëindiging van haar Overeenkomst met de Klant.

Tevens heeft de Dienstverlener in dergelijk geval het recht om, zonder ingebrekestelling, hetzij de uitvoering van haar dienstverlening te schorsen tot op het ogenblik dat alle verschuldigde bedragen integraal betaald zijn, hetzij de Overeenkomst met de Klant met onmiddellijke ingang te beëindigen. De Dienstverlener is niet aansprakelijk voor de schade die zou kunnen voortvloeien van haar dienstverlening of de beëindiging van haar Overeenkomst met de Klant.

De Klant heeft de mogelijkheid om de Overeenkomst kosteloos te beëindigen binnen de maand na kennisgeving van de gewijzigde voorwaarden.

Bij gebrek aan tijdige opzegging zal de Overeenkomst onder de aangekondigde gewijzigde voorwaarden worden verdergezet.

5. Aansprakelijkheid

5.1. Deelnemers worden door de trainer of Dienstverlener geïnformeerd over mogelijke risico’s en zijn verplicht om eventuele blessures of gezondheidsproblemen of andere medische aandoeningen te melden aan de trainer of Dienstverlener, zodat hiermee rekening kan worden gehouden. De Deelnemers dienen eveneens pijn, vermoeidheid of veranderingen in zijn/haar lichamelijke conditie die een invloed kunnen hebben op de dienstverlening voor of tijdens de Kennismakings- en Trainingssessies melden aan de trainer of Dienstverlener.

De Dienstverlener behoudt zich het recht voor om een medisch attest van Deelnemers te verkrijgen, voor de aanvang van de Kennismakings- of Trainingssessies.

5.2. De Dienstverlener neemt de nodige voorzorgsmaatregelen om ongevallen te voorkomen, maar kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het ontstaan van enig(e) letsel, blessure, complicatie of schade die voortvloeit uit deelname aan de Kennismakings-of Trainingssessies.

5.2. De Dienstverlener neemt de nodige voorzorgsmaatregelen om ongevallen te voorkomen, maar kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het ontstaan van enig(e) letsel, blessure, complicatie of schade die voortvloeit uit deelname aan de Kennismakings-of Trainingssessies.

5.4. De Klant heeft de verplichting alle noodzakelijke en nuttige voorzorgsmaatregelen te nemen teneinde mogelijke schade uit te sluiten dan wel te beperken. Hiertoe behoort ook het waarborgen van de gebouwveiligheid, zoals gecontroleerd door de preventieadviseur.

6. Verwerking van gegevens

6.1. De Dienstverlener verzamelt en verwerkt de (persoons)gegevens van de Klant en desgevallend van de Deelnemers voor klantenbeheer (o.a. klantenadministratie, facturatie, opvolging van invorderingsdossiers).

6.2. Het verzamelen en het verwerken van de gegevens van de Klant en desgevallend de Deelnemers doet de Dienstverlener conform de bepalingen van de Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van personengegevens en betreffende het vrij verkeer van die gegevens. De Dienstverlener zal in de mate van het mogelijke de passende technische en organisatorische maatregelen nemen om de persoonsgegevens te beschermen tegen onrechtmatig en onopzettelijk verlies, vernietiging of toegang. De Klant erkent dat de verzending van persoonsgegevens via internet nooit zonder risico is. Dientengevolge erkent en aanvaardt de Klant dat de schade die hij zou lijden door het onrechtmatig gebruik van persoonsgegevens door derden die daartoe geen toestemming hebben verkregen nooit op de Dienstverlener kan verhaald worden, behoudens in geval van bedrog, opzettelijke of zware fout.

6.3. Mits bewijs van identiteit, heeft iedere betrokkene een inzagerecht inzake de op hem of haar betrekking hebbende persoonsgegevens en, in voorkomend geval, een recht op rectificatie van onjuiste gegevens en een recht op het (laten) wissen van bepaalde gegevens (indien gerechtvaardigd).

7. Taal algemene voorwaarden

7.1. Indien de algemene voorwaarden raadpleegbaar zijn in meerdere talen, zullen in geval van onduidelijkheid of tegenstrijdigheid tussen verschillende versies, de bepalingen uit de Nederlandstalige versie primeren.

8. Ongeldigheid – onafdwingbaarheid

8.1. Indien één of meerdere bedingen van de algemene voorwaarden nietig, ongeldig of onafdwingbaar zouden zijn, tast dit de geldigheid en de afdwingbaarheid van de andere bedingen van de algemene voorwaarden niet aan.

Partijen engageren zich om dergelijk nietig, ongeldig of onafdwingbaar beding in onderling overleg onverwijld te vervangen door een beding dat de strekking van het oorspronkelijk beding zoveel mogelijk benadert.

9. Toepasselijk recht en geschillen

9.1. De algemene voorwaarden worden beheerst door het Belgisch recht.

9.2. Alle geschillen die voortvloeien uit of verband houden met deze Overeenkomst zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement West-Vlaanderen, afdeling Kortrijk.